La UPC renova la seva adhesió al Compromís Ciutadà per una Barcelona + Sostenible

12/07/2024

La Universitat Politècnica de Catalunya ha renovat la seva adhesió al Compromís Ciutadà per una Barcelona + Sostenible, reafirmant el seu compromís amb la sostenibilitat i el compromís social. Aquest acord, impulsat per l'Ajuntament de Barcelona, busca involucrar diferents entitats i institucions de la ciutat en l'assoliment dels objectius de sostenibilitat per a l'any 2030

L'acte de renovació ha tingut lloc el 9 de juliol i ha comptat amb la presència de la vicerectora de responsabilitat social i igualtat, Josefina Antonijuan, qui ha recollit l'acta d'adhesió en representació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i d'Eva Vidal, delegada del rector adjunta al mateix vicerectorat. Ha presidit la trobada l’alcalde Jaume Collboni i la primera tinenta d’alcaldia Laia Bonet. Durant la cerimònia, s'ha destacat la importància de la col·laboració entre institucions educatives, administracions públiques i la ciutadania per assolir els objectius de sostenibilitat de la ciutat.

La renovació del compromís per part de la UPC suposa la continuïtat de diversos projectes i iniciatives a escala de ciutat en els àmbits de mobilitat sostenible, prevenció de residus i conservació de la biodiversitat. Entre els projectes destacats de la UPC en l’anterior etapa del compromís, es troben la implementació de sistemes d'energia renovable als campus, la promoció de l'ús de la bicicleta entre la comunitat universitària, i la promoció del programa campuslab per connectar l’aprenentatge, la recerca i la innovació social. En aquesta nova edició Barcelona vol posar l’accent en els reptes de la descarbonització i l’estalvi d’aigua, dos àmbits en què la UPC  treballa des de fa temps.

Amb aquesta renovació, la UPC reafirma la seva voluntat de ser un referent en sostenibilitat i de contribuir activament a la construcció d'una ciutat més habitable i amb una menor petjada ambiental.