La UPC licita el subministrament de 40.000 noves mascaretes higièniques reutilitzables per a protegir la comunitat universitària amb criteris de sostenibilitat.

Els criteris de protecció, ergonomia i sostenibilitat s’han treballat conjuntament entre l’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de Terrassa de la UPC (INTEXTER), el Servei d’Infraestructures i el Gabinet d’Innovació i Comunitat i inclouen el compliment de la Norma UNE 0065:2020 sobre mascaretes higièniques reutilitzables i el certificat OEKO TEX 100 per restringir la presència de substàncies nocives.

La pandèmia pel coronovarius, amb enormes conseqüències sobre la salut pública i l’economia, ha mostrat també la fragilitat del model de producció i consum actual, evidenciat amb una creixent generació de residus nous. Segons dades de l’INTEXTER, si cada ciutadà de l’estat fes servir dues mascaretes quirúrgiques d’un sol ús a la setmana, sumarien 94 milions de mascaretes, generant 220 tones de polipropilè a la setmana. A nivell global el consum d’una mascareta al dia durant un any suposaria la generació de tres bilions de mascaretes anuals.

Amb l’objectiu de recuperar una major presencialitat, el curs 2021-22 la comunitat universitària tornarà a disposar de mascaretes reutilitzables amb els majors estàndards de protecció i ambientals. L’import estimat del contracte és de 138.000€ (IVA exclòs) i permetrà adquirir 40.000 mascaretes.

Entre els diferents criteris que es valoraran a l’hora d’escollir el model de mascareta es considerarà:

Consulta'n tots els detalls als documents de la licitació.

La UPC recull més de 2356 mascaretes

Els darrers mesos la UPC ha engegat una campanya per recollir les mascaretes tèxtils reutilitzables que va posar a disposició de la comunitat universitària abans de l’estiu i que hagin arribat a la fi de la seva vida útil. Fins al moment se n’han recollit 2356 unitats que es reciclaran a la pròpia UPC com a part d’un projecte CampusLab d’aprenentatge, impulsat per l'Institut d'Investigació Tèxtil i de Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER)

Per donar continuïtat a la campanya i seguir oferint l’opció de reciclar les mascaretes a la comunitat, a partir del mes de juliol a cada centre s’establirà un punt de recollida permanent de mascaretes UPC situat en un Punt UPC Recircula de recollida selectiva.

Altres enllaços relacionats