Una delegació de la Universitat de Wroclaw ve a conèixer el Pla UPC Sostenible

25/09/2024

Un equip de la Universitat Politècnica de Wrocław (Politechnika Wroclawska), Polònia, ha visitat la Universitat Politècnica de Catalunya els dies 18 i 19 de setembre amb l'objectiu de rebre orientació per a l'elaboració del seu pla estratègic de sostenibilitat.

La jornada va començar amb la presentació del Pla Campus UPC Sostenible 2030, seguida d'una exposició de les accions de sostenibilitat de la Universitat de Wrocław. A continuació, es va dur a terme un taller participatiu on els membres de l'equip visitant van treballar conjuntament amb l'equip de la UPC per conèixer els elements clau a l’hora de dissenyar un pla d’aquestes característiques.

Per a finalitzar el matí, es va realitzar una visita per mostrar els projectes de sostenibilitat implementats al Campus Nord i la Facultat de Matemàtiques de la UPC, realitzant un recorregut pels Jardins de la Torre Girona, el punt de reparació de bicicletes, la instal·lació de panells solars a les cobertes de la facultat, el sistema de monitoratge de la qualitat de l'aire, l'adaptació de lavabos per a l'ús de productes menstruals reutilitzables i la campanya de reducció del plàstics als bars. L’endemà, la delegació de Wroclaw va desplaçar-se fins a Vilanova i la Geltrú per conèixer l’escola i la seva biblioteca, i centrar-se en les estratègies de la UPC per a la mobilitat sostenible, participant també en l'acte Ferrocalitza't. El dia va acabar amb una visita guiada al Museu del Ferrocarril de Catalunya.

Aquesta visita s'emmarca en el compromís de totes dues universitats per promoure la sostenibilitat i la cooperació internacional entre els membres de l’aliança Unite! Totes dues universitats van poder intercanviar la seva experiència tant en la gestió, com en la recerca i l’educació a l’hora de promoure i implementar la sostenibilitat.