Nova eina per millorar la mobilitat i accessibilitat als campus de la UPC

Es posa en marxa un mecanisme de detecció de punts de millora d’accessibilitat i mobilitat a la UPC.

Tot aprofitant la celebració a Catalunya de la Setmana de la mobilitat sostenible i segura amb el lema 'Aire net - Fes el pas!', la UPC posa a disposició de la comunitat universitària un formulari de punts de millora de la mobilitat i l’accessibilitat on es poden fer propostes de millora en relació a l’accés als campus, la supressió de barreres arquitectòniques i la millora de la informació.

La UPC se suma així als actes de celebració de la Setmana de la mobilitat sostenible i segura, que té lloc del 22 al 29 de setembre de 2013, amb la qual es proposa cercar noves formes de mobilitat que allunyin el domini absolut del cotxe particular cap a un transport més sostenible, segur i saludable.

Plans de mobilitat sostenible

A la UPC s’està treballant per millorar la mobilitat sostenible per arribar als campus i l’accessibilitat en els propis espais i edificis. Entre els anys 2008 i 2011, la UPC va elaborar els plans de mobilitat sostenible de quatre campus universitaris (Barcelona, Terrassa, Castelldefels i Sant Cugat), el resultats dels quals van permetre disposar d'un diagnòstic acurat de la situació i d’una proposta de línies de treball.

La nova eina per detectar punts de millora permet donar veu a les necessitats reals de la comunitat universitària, un dels aspectes essencials d’un pla de mobilitat sostenible. De fet, a partir d’una prova pilot realitzada la primavera de 2013 s’han rebut les primeres 78 aportacions de membres de la comunitat universitària, que ja han estat prioritzades pels serveis tècnics de la universitat i les quals seran executades abans de la finalització de 2013, amb un pressupost previst de 40.000 €, fruit de la subvenció d’UNIDISCAT (Universitat i Discapacitat). Aquestes actuacions s’emmarquen també en els objectius del II Pla d’Igualtat d’Oportunitats de la UPC.

Taula de mobilitat

D’altra banda, en l’àmbit de la UPC a Barcelona s’ha creat la Taula de mobilitat, formada pels representants del Districte de Les Corts i la Direcció de Mobilitat (Ajuntament de Barcelona), la UB i la UPC. L’objectiu d’aquest òrgan és coordinar els plans de Mobilitat Sostenible d'ambdues universitats i de la ciutat per tal de millorar l’eficàcia de les actuacions a l'entorn de la Zona Universitària de Diagonal - Campus Nord i Sud. Fruit d’aquesta col·laboració s’han endegat les primeres actuacions de millora en la trama urbana que envolta els campus. És voluntat de la Taula de mobilitat seguir treballant en mesures orientades a millorar la seguretat viària, l’accessibilitat i la pacificació del trànsit.

Formulari de punts de millora de la mobilitat i l’accessibilitat