La plataforma Fesedit UPC-UB per compartir cotxe a la cadena SER

Fesedit UB-UPC és la xarxa social de la UB i la UPC per connectar conductors i passatgers que volen compartir viatge en cotxe per anar o tornar de la universitat o a qualsevol altre punt. La Cadena SER ha entrevistat el vicerector d’Acció Social, Comunitat i Sostenibilitat de la UPC per tenir més detalls de la iniciativa.

Fa cinc mesos que es va posar en marxa la plataforma virtual Fesedit UPC-UB oberta a estudiantat, professorat i personal d’administració i serveis de les dues universitats. Aquesta eina, tot i que encara és poc coneguda entre la comunitat universitària, ha despertat l’interès de diversos mitjans de comunicació. A Catalunya i a l’estat espanyol existeixen poques iniciatives com aquesta i és l’entorn universitari on s’ha començat a apostar per la institucionalització d’aquesta bona pràctica.

La UPC i la UB s’han sumat amb una comunitat pròpia a les ja creades per la Universitat de Girona i la Universitat Rovira i Virgili. D’aquesta manera les universitats volen contribuir a reduir l’ús del cotxe a les universitats oferint una alternativa a aquelles persones que necessàriament han d’utilitzar el cotxe per desplaçar-se. Fer nous amics, tenir menys despeses, contribuir a reduir la congestió viària i la contaminació atmosfèrica són alguns dels arguments per començar a compartir viatge. En el cas de la comunitat Fesedit UB-UPC també s’ofereixen incentius vinculats a Civiclub, una plataforma per promoure i recompensar bones pràctiques sostenibles i des de la UPC s’està valorant oferir altres incentius a la comunitat.

De cara a l’inici del curs 2015-2016 es preveu estendre la comunitat Fesedit a tots els campus de la UPC i fer una nova campanya per augmentar el nombre de persones usuàries del servei.

Enllaç a l'entrevista

Més informació del Fesedit UPC-UB