La UPC ja consumeix un 20% menys d'energia que el 2010

Durant la jornada CampusLab, es van presentar les diferents iniciatives que està realitzant la UPC per reduir el seu consum energètic.

El passat dia 4/3/14, unes 140 persones, la meitat dels quals de la universitat, i l'altra d'empreses, administracions i altres universitats, es van reunir al CampusNord de la UPC, durant la primera jornada CampusLab. Es van fer públics els resultats del Pla d'estalvi energètic de l'any 2013, que suposen un 20% d'estalvi d'energia respecte 2010, el que ha representat un estalvi d'1,1 milions d'€ per a la UPC durant el 2013.

La jornada va començar amb el lliurament de diplomes als 32 equips dels Projectes d'Optimització Energètica (POE) que van treballar, durant l'any 2013, en la reducció del consum dels seus edificis. Va ser la 5a sessió de treball dels POE. Posteriorment, es van realitzar 4 sessions paral·leles sobre diferents aspectes de sostenibilitat energètica, organitzades conjuntament amb el Cluster d'Eficiència Energètica de Catalunya.

També es van inaugurar dos nous equipaments de recàrrega de vehicles i de dispositius mòbils, i es va presentar la iniciativa CampusLab, que pretén implicar estudiants i professors en l'estudi de problemes de gestió sostenible dels campus. Durant la sessió, 12 estudiants de la UPC van explicar els projectes que estan duent a terme sobre l'eficiència i estalvi energètic dels edificis de la UPC.

Materials de la I Jornada CampusLab / 5a sessió de treball dels POE.

Presentació resultats POE 2013
Resultats d'estalvi energètic de la UPC l'any 2013