Sostenibilitat pràctica. De la crisi global a la meva acció local

Curs de formació adreçat al PAS de la UPC

Quan?

06/05/2019 de 15:00 a 16:00 (Europe/Madrid / UTC200)

Afegiu l'esdeveniment al calendari

Presentació

L’emergència climàtica i la Greta Thunberg, la previsió que el 2050 hi haurà més plàstics que peixos als oceans, l’oli de palma i quina crema de xocolata comprar,...volem connectar les preocupacions dels participants i les seves motivacions per adoptar un model de vida cada cop més sostenible amb els reptes que tenim com a universitat per encarar els grans objectius globals.

Els temes que tractarem són d’alta complexitat i requereixen de respostes a diferents escales però una d’elles és el canvi de comportament de la nostra pròpia universitat i les persones que en formem part. En aquest curs coneixerem les accions institucionals que s’estan duent a terme a la UPC per abordar els reptes de la transició energètica, el consum responsable i la circularitat dels recursos (i residus), la qualitat de l’aire i l’augment de la biodiversitat. També compartirem propostes per aplicar la sostenibilitat en el nostre dia a dia a la feina.

El curs s’adreça a tots els tarannàs: persones convençudes, escèptiques, amb grans dubtes o amb moltes solucions. Com més diversitat més ric serà el debat i més probable el canvi.

Dies d'impartició i horari: 12 i 26 de juny de 2019, de 9:30 a 13:30h (Campus Nord de la UPC)

Inscripcions: Servei de Desenvolupament Professional

Objectius

L’objectiu principal d’aquesta acció formativa és adquirir noves habilitats i aprenentatges per gaudir d’una vida més saludable en el nostre dia a dia i per esdevenir agents del canvi en el nostre entorn.

Com a resultat de l’acció la persona participant podrà:

• Conèixer les idees clau de la sostenibilitat i els moviments emergents.
  • Reflexionar i descobrir sobre el propi àmbit d’influència (a nivell personal i laboral).
  • Conèixer les línies d’acció i projectes clau a la UPC.
  • Compartir eines per practicar i comunicar la sostenibilitat a la UPC. Ampliar i consolidar la xarxa de persones que formen la comunitat UPC Sostenible.

Continguts:

1. De la moda a la urgència. Una aproximació als reptes de sostenibilitat a nivell global i local.
  2. De casa a la feina. Com moure’ns amb menys emissions i més salut.
  3. El repte de la transició energètica als nostres edificis i campus.
  4. Plàstics, càpsules de cafè i altres residus. Practicant l’economia circular a la UPC.
  5. Jardineria sostenible i biodiversitat: Els Jardins de la Torre Girona.
  6. Fem créixer la comunitat UPC Sostenible. Comunicació de guerrilla per implicar i conscienciar la comunitat.

Metodologia pedagògica

Aquesta formació combinarà continguts teòrics amb pràctics, principalment visites a punts d’interès del Campus Nord i exercicis i dinàmiques de participació dins de l’aula. També hi haurà espai per compartir propostes i reflexions.

Avaluació:

L’avaluació de l’assoliment d’aquesta activitat es fonamenta en:

• Assistència i participació en l’activitat.
  • Avaluació de l’aprenentatge, mitjançant la realització de les dinàmiques proposades per l’equip docent.
  • Avaluació de l’aplicació posterior dels aprenentatges al lloc de treball.

Per considerar finalitzada l’acció formativa i acreditar-la a l’expedient de formació és imprescindible haver lliurat el qüestionari de valoració i satisfacció.

Docència:

• Gabinet d'Innovació i Comunitat