Jornada POE | Impliquem-nos per la sostenibilitat econòmica i ambiental de la Universitat!

Jornada de treball dels Projectes d'Optimització Energètica (POE) oberta a tota la comunitat universitària.

Quan?

07/02/2023 de 10:00 a 13:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME)

Nom de contacte

iCal

El passat mes d'octubre el Consell de Govern de la UPC va aprovar el Programa UPC d'emergència energètica, amb l'objectiu reduir el consum energètic de l'activitat universitària.

Durant els darrers mesos s'han activat els Projectes d'Optimització Energètica (POE) als diferents edificis, s'han implementat les primeres mesures d'estalvi i s'han dut a terme proves pilot com els Desconnecta't.

Avaluem la feina feta, organitzem-nos per als propers mesos.

L'objectiu de la jornada és posar en comú els aprenentatges i conclusions del treball que s'ha dut a terme durant aquests dos mesos, plantejar propostes, estratègies de gestió per als propers mesos.

Aquesta jornada està oberta a la comunitat, adreçada especialment als responsables dels POE, així com als principals agents implicats en la gestió dels edificis i instal·lacions de la UPC (manteniment, serveis TIC, tècnics de laboratori...)

PROGRAMA DE LA JORNADA

10h Obertura de la jornada

Benvinguda

• Josefina Antonijuan, vicerectora de responsabilitat social i igualtat.

• Jaume Franch, degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME).

L’estratègia de la UPC davant l’emergència energètica. Seguiment dels resultats durant aquests primers mesos del Pla d’emergència energètica i els POE i properes actuacions:

• Joan Carles Buron, Director de l’Àrea d’Infraestructures.

• Josep Manel Sabaté, Servei d’Infraestructures.

11h Pausa cafè

11.30 Treball en equips

Posem en comú les accions i concretem noves mesures d’estalvi.

GRUP 1. TIC: Estacions de treball i grans infraestructures (CPD i Servidors). Quines actuacions es poden dur a terme per millorar la gestió i l’ús de les estacions de treball d’aules, serveis o departaments?Els CPD i servidors tenen un gran impacte en el consum energètic de la Universitat. Podem actuar sobre les temperatures, millorar l’eficiència de les instal·lacions i els serveis que s’ofereixen.

GRUP 2. Desconnexió dels edificis durant les nits, els caps de setmana i festius. Amb els Desconnecta’t de 3-4 de desembre i de Nadal hem aconseguit reduir el consum dels edificis quan no hi som. Quines accions ha de formar part d’un protocol d’actuacions per a caps de setmana, festius i períodes de tancament?

GRUP 3. Gestió de les instal·lacions d’il·luminació i climatització. Quines necessitats hi ha per a millorar la gestió de les instal·lacions d’il·luminació i climatització dels edificis de la UPC? Mesures de gestió, petites inversions, implicació i comunicació als usuaris.

GRUP 4. Estalvi energètic als laboratoris. Priorització d’actuacions en laboratoris. Equips que cal monitoritzar i mesures d’estalvi.

GRUP 5. Gestió d’espais. Com podem racionalitzar l’ús dels espais per tal de prioritzar espais i no posar-ne en servei més dels necessaris? Quins usos i activitats podem agrupar?

12.30 Posada en comú de les conclusions

13h Visita a la planta fotovoltaica de la FME

Inscripció a la jornada
Emplena el formulari d'inscripció a efectes de comptabilitzar el nombre d'assistents així com l'enllaç per assistir-hi i participar.

Organització: