1a Jornada #UPCenergia2020

La transformació energètica dels campus de la UPC

Quan?

25/11/2015 de 11:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Aula Capella, ETSEIB

iCal

El passat mes d’octubre el Consell de Govern de la UPC va aprovar el Pla UPC 2020 de Sostenibilitat Energètica, que pren com a punt de partida l’èxit assolit amb el Pla d’Estalvi Energètic (2011-2014).

El pla UPC Energia 2020 es fixa com a objectius aconseguir una universitat de baixa intensitat energètica i baixa emissió de carboni, i experimentar la innovació als campus vers una societat sostenible energèticament.

El pla s’articula a partir de 4 línies estratègiques, a partir de les qual s’han establert els projectes clau per a l’any 2016.

A qui s'adreça
Estudiantat i personal de la UPC i persones interessades en la transformació energètica dels campus de la universitat.
  • Donar a conèixer el pla UPC Energia 2020
  • Promoure el compromís de la universitat en els seus objectius.
  • Activar els grups de treball per als diferents projectes clau del 2016.
  • Posar en comú iniciatives coherents amb el pla.

10:45h Recepció i acreditacions

Es prega puntualitat.

11h Presentació.

Presentació de les línies i oportunitats del Pla UPC Energia 2020, a càrrec de Vicerector Antoni Ras i de Didac Ferrer, coordinador del Pla.

11:20h nZEB. Els edifics de consum energètic quasi nul.

El marc europeu de la sostenibilitat energètica a l'edificació: situació actual, obligacions legals i oportunitats d'innovació per a la UPC. A càrrec de Fabian Lopez, Societat Orgànica.

11:40h Mosaic d'experiències de sostenibilitat energètica a la UPC

• Eficiència energètica i ús, el camí per a reduir la demanda en edificis universitaris. Inma Rodríguez, EPSEB
  • Certificació energètica dels edificis de la UPC. Gemma Santularia. Campus Terrassa.
  • Estalvi energètic a la BRGF. Andrés Pérez. Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius.
  • Gestor energètic i automatització de les instal·lacions. Josep Sanmiquel. Campus Terrassa.
  • Millores energètiques a la sala de calderes del TR2. Òscar Ribé. Màquines i motors tèrmics, ETSEIAT.
  • Aules Pilot a l'ETSEIAT. Marcel Macarulla. Group of Construction Reserch and Innovation (GRIC), Departament d'Enginyeria de Projectes i de la Construcció (DEPC), ETSEIAT.
  • Projecte NECADA. Pau Fonseca. InLab, FIB.
  • Dish Stirling. Jordi Giral. CITCEA.
  • Sistema Autònom de Generació Elèctrica Renovable (SAGER). Josep Bordonau. Grup de Recerca en Electrònica de Potència (GREP)
  • Gasificador de biomassa per a generar electricitat. Íngrid Munné i Ignacio Alegre. CITCEA
  • Biblioteca Solar. Miquel Pastor. CITCEA.

12:30h Grups de treball / co-creació per reptes i projectes clau

• CampusLab. Com fem campus més sostenibles a partir dels treballs de recerca i els projectes d'estudiants?
  • Els nous POE. Com seguim implicant la comunitat en els projectes d'energia?
  • Sistemes de monitorització. Com aprofitem tot el potencial de les dades energètiques?
  • Renovables. Imaginem una universitat energèticament autosuficient?
  • Edificis de la UPC. Quin és el seu estat i com podem intervenir-hi?

13:40h Conclusions de la Jornada.

Posada en comú per part dels grups de treball.

Cloenda:

Didac Ferrer, cap del Gabinet de Sostenibilitat i d'Igualtat d'Oportunitats

Neus Cònsul, Directora de l'ETSEIB.

Antonir Ras, Vicerector de Política Universitària

Vols participar-hi? Inscriu-te omplint el formulari