PAS 5: Procés de recollida de residus de laboratori

D’acord amb els criteris i calendari establert als diferents Centres o Campus, es lliuraran els residus al gestor autoritzat en els terminis i condicions legalment establerts.

Les recollides de residus es realitzen un mínim de dues vegades a l'any i són les UTGs o la unitat de Coordinació de Campus Nord qui comuniquen les dates i el procés de recollida a les unitats productores.

Les recollides de residus sanitaris es realitzen en funció de la quantitat de residus generats tenint en compte que l'emmagatzematge màxim temporal permès és d'un mes. Es poden fer coincidir amb les recollides de residus químics, ja que l'empresa gestora de residus està autoritzada per recollir ambdós grups de residus.

• Cal preveure la petició d'envasos suficients fins a la propera recollida planificada en el calendari.

• Si ets una unitat productora de residus que necessites realitzar una recollida de residus químics per primera vegada, o bé tens una necessitat de recollida o petició d'envasos extraordinària cal posar-se en contacte amb la unitat de referència.

• Calendari Planificat 2024

Sol·licitud

Deu dies abans de la data prevista de recollida cal completar la "Sol·licitud de recollida de residus químics i petició de nous envasos" emplenant totes les dades sol·licitades i enviant-la a la persona responsable de la unitat de referència.

Recollida de residus i petició de nous envasos
Descarrega't el Full de sol·licitud.

Quina és la unitat de coordinació per al meu laboratori?

Consulta les unitats de coordinació de campus o centre per saber a qui i com adreçar consultes, sol·licitar peticions extraordinàries de recollida de residus i peticions de nous envasos, etc.

Unitats de referència

Persones de contacte

Per a sol·licituds de recollida de residus en centres que no consten en aquesta llista cal posar-se en contacte amb la persona responsable de la UTG corresponent o amb el la Unitat de Suport als Laboratoris i Tallers del Servei d'Infraestructures.

El Servei d'Infraestructures assumeix la coordinació global del procés de gestió de residus de laboratori i la gestió econòmica del mateix.

Coordinació de Campus Nord

Inclou les recollides de residus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelonai la Facultat d'Informàtica de Barcelona.

Antonio Cárdenas

Telèfon: 93.41(37810)

Unitat Transversal de Gestió del Campus del Baix Llobregat

Inclou les recollides de residus de l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelonai l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels.

Persona de contacte:  Mari Carmen Rodrigo

m.carmen.rodrigo@upc.edu
Telèfon: 93 55(21203)

Unitat Transversal de Gestió del Campus de Terrassa

Inclou les recollides de residus dels Centres docents, Instituts i altres centres de recerca de Terrassa.

Daniel Guerrero

Telèfon: 93 73(98531)

Unitat Transversal de Gestió del Escola d'Enginyeria Barcelona Est (EEBE)

Óscar Poncelas