Activitats formatives per al PAS

Ets PAS de la UPC i vols conèixer la nostra estratègia d’acció climàtica o aprendre a inventariar les emissions de CO2 de la teva unitat?

El Servei de Desenvolupament Professional ha presentat la segona part de Oferta Anual d'Activitats Formatives 2021, dins la qual trobareu diferents activitats vinculades a la sostenibliltiat. Les trobaràs dins l'Eix 0: Responsabilitat social universitària:

• Calcula les emissions de CO2 de la teva unitat
  • Escalfament global i Estratègia d’Acció Climàtica UPC 2030
  • Introducció als Objectius de Desenvolupament Sostenible. Què fem a la UPC i què pots fer tu?
Tens temps fins dimarts 23 de març, apunta-t'hi al Portal de Formació!

Més informació sobre els cursos:

Calcula les emissions de CO2 de la teva unitat

Sabies que a banda de les calderes de gas natural que escalfen la UPC a l’hivern, també la gestió de residus, la mobilitat de l’estudiantat, el tòner i paper de reprografia, l’aire condicionat o els viatges a congressos emeten Gasos d’Efecte Hivernacle (GEH) responsables de l’escalfament global? La UE ha de ser neutra en carboni l’any 2050, i per reduir-les el primer que cal és saber quina és la nostra petjada de CO2. Sabries calcular les emissions del teu campus, la teva escola o unitat? Quina informació et cal? Quines dades són obligatòries i quines opcionals? Cada quan hem de reportar i a qui? Hi ha algun procediment per fer-ho? Algú em pot ajudar?En aquest curs aprendrem a dissenyar i calcular l’inventari -un recurs molt interessant també per la docència- i de retruc conceptes sobre canvi climàtic i estratègies de mitigació i adaptació.

Escalfament global i Estratègia d’Acció Climàtica UPC 2030

Saps què té a veure la gestió de residus, la mobilitat de l’estudiantat de la UPC, el tòner i paper de reprografia, l’aire condicionat o els viatges a congressos amb l’escalfament global del planeta? Sabies que la UPC ha aprovat una estratègia d’acció climàtica per assolir la neutralitat en carboni l’any 2030? Què vol dir tot això i quines implicacions té pel dia a dia de la nostra feina? Durant aquest curs 2020-21 i des de l’equip que impulsa el desplegament de ’estratègia d’Acció Climàtica de la UPC hem programat dues activitats formatives pel PAS. La primera, aquesta càpsula introductòria; la segona, un curs de 10h el mes de juny on treballarem de manera molt pràctica com fer un inventari de CO2 de la teva unitat.

L'Agenda 2030 i els seus respectius 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) consisteixen en un full de ruta per a fer front als desafiaments als que s'enfronta el món. Els ODS cobreixen una àmplia gama de temàtiques, des la igualtat de gènere, la pobresa, la fam, el consum responsable, el canvi climàtic i la justícia i es desglossen en 169 metes a assolir el 2030.Assolir aquests objectius és tasca compartida dels governs, el sector privat i la societat civil, i ens emplaça directament com a universitat. A més a més, els ODS estan tenint cada vegada més rellevància en les polítiques públiques, i de manera molt rellevant en les estratègies i polítiques de responsabilitat social, tant de les administracions, com de les empreses, associacions i altres organitzacions. Els ODS s’han definit com el centre d’interès de les celebracions del 50è aniversari UPC, i formen també el marc en el que s’ha definit el Pla Impulsor del Compromís Social de la UPC. En aquesta activitat coneixerem el desplegament dels ODS a nivell global i català i el connectarem amb les estratègies desenvolupades a la UPC per contribuir-hi a nivell de docència, recerca i gestió i en àmbits diversos (igualtat, inclusió, cooperació, sostenibilitat). També dedicarem espai a reflexionar sobre com incorporar els ODS en la nostra activitat diària a la universitat i fer més visibles els reptes que tenim a la comunitat universitària.Si tens ganes de contribuir a canviar el món i la UPC suma’t en aquest viatge!