Setmana Saludable UPC

Quan?

17/04/2023 a 14:00 fins a 21/04/2023 a 15:00 (Europe/Madrid / UTC200)

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

Com cada any, el 6 d'abril, es commemora el Dia Mundial de l'Activitat Física amb l'objectiu de promoure l'activitat física com a element fonamental de salut i benestar. Se celebra arreu del món, tot difonent el lema d'enguany: "Gaudeix la vida, posa't en marxa".

El Servei d'Esports, conjuntament amb el Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius, ens sumem a l'esdeveniment i et convidem a participar en diferents activitats saludables i recursos del 17 al 21 d'abril.

Dilluns 17

• Campus Terrassa
    - Portes obertes de Bodypump, de 13:10 h a 14 h al Gimnàs UPC (reserva prèvia).
    Caminada Vallparadís, de 14 h a 15:15 h (cal inscripció).
  • Campus Baix Llobregat
    - Carpa informativa "Activitats esportives i lúdiques al campus", de 10 h a 12 h a la pista de
       bàsquet.
    Xerrada divulgativa "La roda de la vida" + presentació online del llibre "Ets el que menges: una
       guia per millorar l'alimentació i cuidar la salut" de 15 h a 16 h (cal inscripció).

Dimarts 18

Dimecres 19

• Taller "Iniciació a la marxa nòrdica", de 14:15 a 15:15 h, guiat per l'Associació Esportiva Marxa Nòrdica Catalunya (cal inscripció).
  • Campus Terrassa
    - Portes obertes de BodyBalance, de 13:10 a 14 h al Gimnàs UPC (reserva prèvia).
  • Campus Baix Llobregat
    - Xerrada online "Primavera Detox", a les 14 h, a càrrec d'Alf Mota (cal inscripció).
    Demostració castellera a càrrec de Grillats CBL, a les 15 h.
  • Campus Vilanova
    Classe oberta de Ioga, de 9:45 h a 10:45 h i de 15:20 h a 16:20 h.

Dijous 20

• Campus Diagonal-Nord
    - Xerrada "Alimentació anti estrés+ taller de cuina, de 14:15 h a 16:15 h al Poliesportiu UPC (cal inscripció).
  • Campus Diagonal-Besòs
    - Xerrada "Tastet AutoSalut", de 14 h a 14:45 h a la Casa TO de l'EEBE (cal inscripció).
  • Campus Terrassa
    - Portes obertes de GAC de 13:10 h a 14 h al Gimnàs UPC (reserva prèvia).
  • Campus Baix Llobregat
    - Torneig de Tenis taula per parelles i Bàsquet 3x3, a les 12 h (cal inscripció).
    - Xerrada online "Frena el canvi climàtic des de la teva cuina", a les 14 h, a càrrec d'Alf Mota (cal inscripció).
    Passejada per l'entorn natural del campus, a les 11 h organitzat per la Biblioteca del campus.
  • Campus Vilanova
    - Classe oberta de Ioga de 19:30 h a 20:30 h.
    - Taller "Tècniques de meditació" de 12:45 h a 13:30 h, organitzat per Biblioteca del campus.
    - Inauguració de l'espai "Punts suspensius" de 12:45 h a 13:30 h.

Divendres 21

A més a més, del 17 al 21 d'abril a les biblioteques de la UPC.

•  Biblioteca Gabriel Ferraté
    "Stairs Challenge"
    - Puja a peu! Compta les escales que hi ha entre la planta 0 i la planta 3 de la biblioteca.
    - Comenta el número total d'escales al post d'Instagram @bibliotecaferrate.
    - El dia 24/04 es farà el sorteig d'una cantimplora UPC+llibre "Relats solidaris de l'esport" entre
      les respostes correctes
  •  Biblioteca CBL
    Exposició "Cuina i salut". Llibres sobre la cuina saludable, a la planta 0.
    - Llavors comestibles. Campanya per regalar llavors de flors comestibles als i les usuàries que
      utilitzin el servei de préstec.

Activitat III Setmana Saludable Interuniversitària de Catalunya

La UPC conjuntament amb la resta d'universitats públiques catalanes (UB, UAB, UdG, URV, UPF i UOC) de la Xarxa USCAT, organitzem l'activitat

Xerrada: "Les ulleres de la felicitat: aprendre intel·ligència emocional”.
Rafael Santandreu, psicòleg i autor de llibres.
Lloc: Aula Magna, Universitat de Barcelona a les 12 h.
També s'oferirà en directe online mitjançant la plataforma social YouTube.

El científic Stephen Hawking va estar paralitzat la major part de la seva vida, a causa de l’esclerosi lateral amiotròfica. No es podia moure en absolut, ni tan sols parlar. Però es va convertir en un dels millors científics de tots el temps i, sobretot, en una persona molt feliç.

Com ho va fer? Desenvolupant la seva intel·ligència emocional o psicològica. En aquesta xerrada aprendrem que tots podem fer-nos més forts i feliços si treballem la nostra filosofia de vida, el nostre sistema de valors, el nostre diàleg intern.

Amb una gran salut emocional, la vida es transforma en un lloc abundant, bonic i ple d’oportunitats.