Malbaratament i manca d'aliments a Catalunya. Com és possible?

Quan?

01/12/2014 de 12:45 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Aula Capella, ETSEIB, UPC

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

En el marc del Gran Recapte que s'està organitzant a la UPC del 24 de novembre al 12 de desembre, s'ha organitzat pel dia 1 de desembre una taula rodona per parlar sobre la problemàtica del malbaratament d'aliments i el dret a l'alimentació a Catalunya.

La taula rodona comptarà amb la participació d'Eduard Arruga, President de la Fundació del Banc dels Aliments, Mercè Darnell Viaña, Cap de l’Àrea de Programes i Serveis de Càritas i experta en Treball Social i el Grup d'Investigació en Drets Humans i Sostenibilitat de la UPC (GIDHS). La presentació de l’acte serà a càrrec de Carme Pretel Sanchez, Sotsdirectora de Relacions Institucionals i Promoció de l’ETSEIB, i la taula rodona estarà moderada per Josep Casanovas Garcia, Director del CCD.
A qui s'adreça
A tota la comunitat universitària i persones interessades.

Durada
Dilluns 1/12 de 12.45-14h

Inscripció
Objectiu

El Gran Recapte d’Aliments a Catalunya és una campanya de recollida d’aliments bàsics per aconseguir que les persones més necessitades del nostre entorn rebin ajuda alimentària. La UPC hi participa establint una vintena de punts de recollida als diversos campus de la universitat.

A banda d’aconseguir aliments, la campanya també serveix per donar a conèixer la situació que travessa aquest grup, que arran de la crisi econòmica que estem vivint, ha anat creixent. Quins són els nous rostres de la pobresa? Com està evolucionant als barris de Catalunya?

A banda del Gran Recapte, existeixen diversos mecanismes i iniciatives per donar ajuda alimentària a les persones que la necessiten. Quines són aquestes iniciatives i com es complementen? Què prioritzen? Com hi podem contribuir des de la universitat? En parlarem amb els participants a la taula rodona i el públic assistent a l'acte el proper dilluns 1 de desembre.

Enllaços relacionats