Desconnecta't de la UPC

Un 32% del consum energètic es produeix quan els edificis estan buits, durant les vacances, els caps de setmana o les nits.

error while rendering genweb.contentleadimage
Quan?

22/12/2022 a 16:00 fins a 09/01/2023 a 17:00 (Europe/Madrid / UTC100)

iCal

Desconnecta't de la UPC és una acció col·lectiva i participativa, que té com a objectiu alertar i conscienciar la comunitat universitària del consum dels edificis durant les nits i els caps de setmana. Aquesta acció servirà també per quantificar el consum basal dels campus universitaris i compartir estratègies per reduir-lo al màxim.

El 22 de desembre desconnecta els equips que no siguin imprescindibles!

Què pots fer tu?

Apaga i desendolla els equips que depenen de tu, no et deixis l'ordinador en marxa.

Un 8% dels ordinadors encara es queda en funcionament durant les nits i els caps de setmana, abans del desconnecta't fins a un 20% dels equips es quedava engegat de forma permanent.. Durant els desconnecta't es va reduir al 8,46%. Durant les vacances de nadal no et deixis res en funcionament!

Consulta les consignes de desconnexió per als caps de setmana i festius.

Què pot fer la teva unitat, servei o departament?

• Coordina't per apagar tots els equips d'ús compartit que sigui possible, també per a tornar-los a posar en funcionament: equips multifunció i impressores, sistemes de climatització, pantalles i projectors, neveres i electrodomèstics...

Què poden fer els serveis TIC?

• Desprogramació de l'engegada automàtica d'equips de treball personal i sales d'ordinadors.
  • Apagada d'aquells sistemes que no siguin necessaris durant el caps de setmana i dies festius.

Què es pot fer als laboratoris?

Què es pot fer amb les instal·lacions dels edificis?

De forma coordinada amb el servei de manteniment i els responsables de gestió del campus revisar les consignes d’encesa i apagada dels sistemes d’il·luminació i climatització, així com valorar l’apagada d’altres equips que no siguin imprescindibles:
  • Sistemes d’il·luminació: revisar consignes d’encesa i apagada.

• Sistemes de calefacció: revisar consignes d’encesa i apagada.

• Equips informàtics, pantalles i projectors d’aules i sales de reunions.

• Màquines de vènding, fonts i altres equips.

Programa d'emergència energètica UPC