CS09. Estudi de simulació de trànsit per la pacificació del carrer Pau Gargallo [Català/English] [NOU REPTE]

Campus saludable. Un dels plantejaments urbanístics de la UPC és la pacificació del carrer Pau Gargallo per transformar el Campus Diagonal Sud en un entorn urbà com el de la superilla. Aquest repte proposa estudiar l’afectació del trànsit rodat i de vianants a la xarxa de l’entorn. A més, l’estudi pot analitzar les implicacions del tall al trànsit motoritzat en altres carrers de l’entramat de la zona universitària més gran de la ciutat, que comprèn els campus Diagonal Nord i Sud de la UPC i altres facultats.

English version - Read this thesis proposal in English (Not available yet)

L’estudi ha d’incloure l’estimació de la demanda actual a partir de fonts de dades i desenvolupar una simulació de trànsit amb programari adequat com, per exemple, Aimsun. La simulació ha de ser calibrada i validada per tal de poder copsar les implicacions del trànsit si es plantegen escenaris hipotètics com la pacificació de determinades vies. El treball ha de permetre extreure conclusions de les quals se’n derivin recomanacions. Per exemple, quantificar la millora o empitjorament de les condicions de trànsit a la via afectada i les vies alternatives que recomanin o no aquesta actuació urbanística. L’estudi també pot avaluar els fluxos de vianants amb l’escenari plantejat.

Tasques a desenvolupar

• Obtenció de dades de demanda
  • Desenvolupament d’un model de simulació de trànsit amb el programari Aimsun o similar.
  • Avaluació d’escenaris hipotètics (pacificació de carrers)
  • Mesures per a la implementació i recomanacions

Recursos associats a l'oferta

Treballs en curs o defensats