AC08. Anàlisi i reducció de les emissions associades a la mobilitat UPC

Acció climàtica. La mobilitat de la comunitat UPC genera més el 78% de les nostres emissions de GEG. En aquest repte et proposem analitzar com ens movem i fer propostes de reducció en els tres àmbits: mobilitat in itinere, viatges "de negocis" PAS PDI i mobilitat internacional de l'estudiantat. Aquesta línia campuslab ja té una mica de recorregut però encara hi ha molta feina per fer...

Et proposem treballar com a TFE o en el marc d'una assignatura (mobilitat, recollida de dades, anàlisi de dades,...) amb totes les dades de què disposem sobre viatges del PAS PDI, la mobilitat in itinere de PAS PDI per anar i venir de la feina i la relació amb el teletreball, la mobilitat de l'estudiantat i què significa per exemple venir a viure a l'àrea metropolitana en termes d'emissions, l'impacte de les estades internacionals tipus Erasmus...Per cada un d'aquests col·lectius es pot treballar des de l'òptica de l'enginyeria o bé de la política, com podem fer per reduir les emissions sense perdre l'activitat? Hi ha moltes propostes sobre la taula que es poden aprofitar com a TFE o com a assignatura treballar amb grups d'alumnat durant un quadrimestre.

Tasques a desenvolupar

• Estudiar els resultats del treball previ sobre el col·lectiu determinat (PDI o PAS, estudiantat) i sobre el tipus de mobilitat.
  • Fer propostes de millora sobre la recollida de dades (una app per exemple)
  • Fer propostes de polítiques per incentivar la reducció d'emissions.

Recursos tècnics associats a l'oferta

Treballs en curs o defensats

Anàlisi de la mobilitat in itinere del col·lectiu PDI PAS (2023)

La petjada de carboni de la mobilitat internacional a la UPC (2022)

• Estudiant: Daniel Muñoz Pedemonte
  • PDI: alvar.garola@upc.edu
  • Tècnic de gestió: pere.losantos@upc.edu

La movilidad en los Campus de la UPC. Análisis y propuestas (2022)

Development of an emission calculator for urban mobility: The university campus Diagonal-Besòs case study (2020)

• Estudiant: Carolina Benítez Marín
  • PDI: elisabet.roca@upc.edu
  • Tècnic de gestió: pere.losantos@upc.edu

Estudi de la mobilitat sostenible en el nou Campus Diagonal-Besòs (2017)

Eco-movilidad en el Campus universitario (2013)

• Estudiant: Eduard Jané Ribera
  • PDI: Emilio Hernández Chiva
  • Tècnic de gestió: -

Criteris per a un pla de mobilitat sostenible. Aplicació al Campus de Castelldefels de la UPC (2004)

Vols dirigir o fer un TFE sobre aquest tema o treballar-ho a una assignatura? Escriu-nos i et contactarem!