Notícies del lloc

09/11/2022

El Consell de Govern de la UPC ha aprovat, el 27 d’octubre, el Programa UPC d'emergència energètica, que té com a objectiu reduir el consum energètic de l’activitat universitària. Les mesures abasten des de millores en la gestió dels edificis fins a inversions en eficiència i energies renovables, posant l’accent en la implicació de la comunitat universitària.

14/11/2022

El grup de Governament del Canvi Climàtic de la UPC ha presentat una proposta per distribuir el pressupost global de carboni amb criteris d'equitat, a la Conferència de les Nacions Unides sobre el canvi climàtic (COP27), que té lloc a Egipte del 6 al 18 de novembre. A la cimera també ha participat l'investigador Michel André, en un panell d'experts sobre economia blava, i l'investigador Carlos López Martínez, que ha col·laborat en el vídeo sobre la teledetecció com a eina d'observació de la Terra i de seguiment del canvi climàtic. A més, estudiants del màster en Ciència i Tecnologia de la Sostenibilitat de la Universitat relataran, en primera persona, la seva experiència en aquesta cimera.

21/11/2022

La UPC ha iniciat una campanya per donar a conèixer el Programa d’emergència energètica, centrat en reduir el consum energètic i fer front a l’augment del preu de l’energia. La desconnexió programada d’equips tècnics no imprescindibles a partir del 2 de desembre i el taller SIRENA per conèixer el consum energètic de cada edifici són les dues primeres accions previstes per conscienciar i implicar la comunitat universitària en l’estalvi energètic.

24/11/2022

Alineades amb la setmana Europea de la Prevenció de Residus, arrenquen les Jornades Reutilitza a partir del dia 21 de novembre a la Sala Àgora del Campus Nord.

31/03/2023

La UPC ha posat en marxa durant l’any 2022 cinc noves plantes d’energia solar fotovoltaica a les cobertes d'edificis de Barcelona, Manresa, Terrassa i Vilanova i la Geltrú, que se sumen a les cinc plantes instal·lades anteriorment en diversos campus o centres docents de la Universitat. La UPC produeix ja més de 687 kWp per a l’autoconsum energètic, la qual cosa, juntament amb les mesures d’estalvi aplicades, ha ajudat a reduir un 13% el consum energètic, especialment a finals del 2022, i també a inicis del 2023.

31/03/2023

L’augment de la producció pròpia d’energia per a l’autoconsum, juntament amb les mesures d’estalvi implantades al començament d’aquest curs amb el Programa d'emergència energètica UPC, han contribuït a reduir en un 13 % el consum energètic de la Universitat. Aquest és el resultat que es desprèn del darrer Informe SIRENA, que avalua l'evolució dels consums d'energia i aigua de la Universitat.